Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Statek Hruškovice
Loučná nad Desnou (žzast a výhybna)
Velké Losiny zámek (žzast)
Železniční trať Moravské Budějovice – Jemnice
Tržnice na Cejlu
Pavlačový dům Cejl 36
Fotka

Velké Meziříčí staré nádraží (žst)


Zarostlé kolejiště starého nádraží ve Velkém Meziříčí v roce 2015.
Zarostlé kolejiště starého nádraží ve Velkém Meziříčí v roce 2015.
Název stanice: Velké Meziříčí staré nádraží
Číslo stanice: 366872
Kilometrická poloha: 22,260
Provozní obvod: Havlíčkův Brod
Provozovatel: SŽDC
Trať: Studenec - Křižanov (252)
Předchozí zastávka: Oslavice
Následující stanice: není

Stanice Velké Meziříčí staré nádraží se nachází na katastru města Velkého Meziříčí poblíž ulice Třebíčské. Jde o původní koncovou stanici místní dráhy ze Studence vybudované roku 1886. Stanice umístěná poměrně vysoko nad centem města nad soutokem potoka Balinky a řeky Oslavy byla v rámci prodloužení tratě z Velkého Meziříčí k nové dráze do Křižanova v roce 1953 uzavřena pro osobní dopravu a nahrazena blízkou zastávkou Velké Meziříčí zastávka a novou stanicí Velké Meziříčí.

Asi 2,2 km dlouhý úsek dráhy od místa odbočení současné trati u zastávky Oslavice ke starému nádraží byl posléze změněn na vlečku, ze které odbočují následující dílčí vlečky do průmyslových závodů ve městě:

Pohled na kolejiště stanice Velké Meziříčí staré nádraží od východu.
Pohled na kolejiště stanice Velké Meziříčí staré nádraží od východu.
Tak vidí staré nádraží strojvedoucí vlaku přijíždějící od <a href=/Tema/Oslavice%20%28%C5%BEzast%29>zastávky Oslavice</a>.
Tak vidí staré nádraží strojvedoucí vlaku přijíždějící od zastávky Oslavice.
V roce 2015 zůstává průjezdná prakticky jediná kolej starého nádraží ve Velkém Meziříčí.
V roce 2015 zůstává průjezdná prakticky jediná kolej starého nádraží ve Velkém Meziříčí.
Nejzazší konec původní místní dráhy, která ve stanici končila.
Nejzazší konec původní místní dráhy, která ve stanici končila.
HRANICE STR STANICE.
HRANICE STR STANICE.
Severní část kolejiště včetně bývalé výtopny sloužila v roce 2015 jako překladiště elktroinstalačního matriálu.
Severní část kolejiště včetně bývalé výtopny sloužila v roce 2015 jako překladiště elktroinstalačního matriálu.
Letmý pohled do klasického nádražního skladiště. Na návěsti padá prach, který znamená věčnost.
Letmý pohled do klasického nádražního skladiště. Na návěsti padá prach, který znamená věčnost.


Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 3. 6. 2015 byl naposledy upraven dne 3. 6. 2015 a zobrazen celkem 20394×, naposledy dne 8. 10. 2025 v 17:35.

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: